søndag den 27. maj 2007

Velkommen til Psykologens hjørne!

Hej og velkommen til en side, der handler om psykologi, så alle kan forstå det!

Mit navn er Birgitte Hultberg og jeg er praktiserende psykolog. Det er min intention at lave en blog, hvor jeg tager hul på forskellige psykologiske problemstillinger, som enhver kan relatere til.

Jeg fik ideen til denne blog i forbindelse med de spørgsmål, jeg ofte bliver stillet i forbindelse med udbredte psykologiske vanskeligheder som fx. stress, depression, angst og fobier. Ofte er det de samme ting, der gør indtryk på folk og som får dem til at skifte perspektiv og ændre negative livsmønstre - med eller uden hjælp udefra.

Jeg besluttede, at oprettelsen af denne blog kunne være en nem og god måde at sprede disse tilsyneladende almengyldige retningslinier på. At gøre psykologisk hjælp til selvhjælp tilgængelig for alle, der ønsker at vide og gøre mere.

Dette er altså IKKE en behandlingsside, men mere en side med de generelle overvejelser, som jeg sidder og gør mig, når jeg er på arbejde. Det er mit håb, at de input, som jeg lægger her, vil blive til gavn og glæde for rigtig mange.

Du vil med tiden kunne læse om almindeligt forekommende psykologiske emner, eksistentielle problemer m.m. og måske kan de generelle overvejelser og eventuelle retningslinier hjælpe og inspirere dig eller én du kender…

Velkommen tilbage!

Birgitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar